Director, Customer Value Management Corporate Banking

TECHCOMBANK
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hoàn Kiếm, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Purpose
The Director, Customer Value Management (CVM) is responsible for managing the PnL and Customer LifetimeValue (CLV) of customer segments in alignment with the bank&039;s strategic objectives. This role involvescoordinating planning activities, identifying opportunities and gaps within different portfolios, and collaboratingwith Business Finance (BF) and Data and Analytics (DnA) to optimize customer value.
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
• PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plandevelopment activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs,achieve target profit in line with the bank&039;s strategy, and manage key impact indicators (drivers) by eachsegment to optimize customer lifetime value (CLV).
• Oversee the management of PnL and CLV for various customer segments to ensure alignment with thebank&039;s strategic objectives. Develop and implement strategies to maximize revenue and cost- efficiency,achieving targeted profits by optimizing cost and enhancing the CLV of Customer Segment
• Coordinate planning activities and prioritize actions for each period to maximize customer value. Ensure thatall key drivers by segment are managed effectively.
• Work closely with various departments including marketing, product development, and customer service toensure cohesive strategies and initiatives.
• Utilize data analytics to drive insights and decisions that enhance customer value and profitability. Providedata- driven insights and recommendations to senior management for informed decision- making.
• Develop and refine customer segmentation models to improve targeting and personalization efforts.
• Collaborate with DnA Division on the development and implementation of Next Best Offer models. Ensurethe right offers are delivered to the right customers at the right time through the right channels.
• Manage the customer identification index/model for segments and sub- segments by providing requirementsto the DnA team.
• Coordinate with BF to develop customer dashboard performance management systems. Oversee campaignmanagement and relationship- based pricing strategies to enhance customer lifetime value.
• Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan andidentify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF- Finance)and the DnA Division.
Organizational cultural work
• Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
• Make sure the correct and complete implementation of corporate culture plans; all employees understandand apply consistently corporate cultural values, behavioral standards.
• Perform other related tasks as requested by the line manager.
• Be an example in building and strengthening corporate culture.
People management:
• Supervise the formulation and implementation of resource plans (allocation & costs) at the unit.
• Manage function performance & provide feedback regularly (following the annual performance managementcycle).
• Understand & communicate relevant HR offerings to team members
• Establish and communicate function and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and resultsto reporting line.
• Responsible for talent development at the unit.
• Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals.
• Attract, receive and retain talent in accordance with the organizational culture.
• Act as a role model and promote corporate culture at function level.
• Define team’s capability requirements and enable team member’s professional and personal developmentthrough capability assessment, training, coaching & feedback, mentoring, etc.

Quyền lợi

Làm việc trong môi trường năng động, chuyên nghiệp có nhiều cơ hội thăng tiến
13 tháng lương/năm và kèm theo tháng thưởng dựa trên năng lực
Chính sách phúc lợi vượt trội, hưởng theo quy định Ngân hàng

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-26 00:20:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
02/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Giám Đốc Và Cấp Cao Hơn
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Ngân hàng/ Tài Chính
Khu vực
Hoàn Kiếm, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Director, Customer Value Management Corporate Banking - Mã tin đăng: 5294259. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TECHCOMBANK

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 191 Bà Triệu, Hai Ba Trung, Ha Noi

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Customer director tại tỉnh/thành