Digital commerce and CRM & Web Executive

CÔNG TY TNHH KIMBERLY-CLARK VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position Summary:
Responsible for developing and driving the Ecom Media, Acquisition & Data management, CRM & Data- driven marketing, brand.com and Holistic Search for KC across Baby & Child Care (Huggies brand).
This position will support Assistant Digital Manager (ADM) to setup, run and optimize the media & data driven marketing model with key thrusts around:
- Data driven media- Leverage 1P, 2P & 3P Data in paid media to develop the segments with consumer journey, develop use case and implement in marketing campaigns and ecommerce programs
- Ecom Media monitor and optimization.
- Build CRM & Brand Community based on consumer database
- Drive 1st Party Acquisition & Monitor data quality
Main Responsibilities:
Ecom Media monitoring & optimization
· Report to DMM & ADM campaign result and any relevance issue/ topic
· Support ADM developing & implementing ecom media plan, monitoring & analyzing e- commerce media data and market trends to optimize the online customer experience and achieve business growth.
· OS/OP Scorecard & performance tracking
· Follow up ads buying & media performance with media agency- based on approved plan: Collaborate with Media agency to manages a company&039;s online media presence to drive sales and engagement for its e- commerce business.
· Creative optimization- work with Socom Executive
CRM, CDP, Web & SEO execution based on biz strategy
· Data activation: Work closely with all businesses to ensure the CRM works effectively for all aspects of the company with proven data utilization ratio & impact, especially focus on using the power of data to deliver specific marketing objectives
· Attend in developing and implementing data & CRM initiatives to drive acquisition, engagement, traffic improvements to achieve specific business and marketing objectives (consumer behaviors, brand equity, share growth)
· Data management: Work with data scientist / agency partners to develop data management strategy from CRM system to DMP (Data Management platform), Audience Management of Facebook, Google, Zalo and ecommerce locals to develop CRM dashboard and to apply various analytics tactics (e.g. customer segmentation, predictive analytics) to produce Key analytics for monitoring CRM initiatives
· Support to executing Data & CRM strategies.
· Data acquisition: Partner with cross functions to deliver defined acquisition plan & continuously look for ways to grow database with efficiency
Budget record & reconcile
Key Stakeholders:
· Key working peer relationships: Brand, Ecommerce teams, IT, Procurement, Legal
· Reporting to Senior Digital Marketing Manager/ Assistant Digital Manager
· Key external stakeholders’ relationship: media/digital agencies, technology vendors, ecommerce partners, external brand partners

Yêu cầu công việc

Requirements:
· From 2 years of experience in digital marketing
· Experience working either within or with digital agencies and technology partners (including local/ Asia Pacific technology partners or start- ups) is an advantage
· CRM / Acquisition / Data driven marketing experience is a must. Ecom Media, Salesforce, Zalo- based management and innovation experience is highly appreciated.
· Excellent communication and strategic thinking skills
· Can- do & Problem- solving mindset – being able to figure out root cause analysis, identify the pain points and suggest suitable corrective actions to solve problems
· Data Analytics capability is highly appreciated – knowledge and understanding of tools and analytics processes, especially CRM–related ones.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-04 02:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
24/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 Năm
Trình độ yêu cầu
EducationalOccupationalCredential, high school, Không yêu cầu bằng cấp
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Digital commerce and CRM & Web Executive - Mã tin đăng: 5375050. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH KIMBERLY-CLARK VIỆT NAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 32 Đại lộ Hữu Nghị, KCN Việt Nam - Singapore, thị xã Thuận An Tỉnh Bình Dương 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây