Customer Service Officer (Working At Amata, Biên Hòa)

CÔNG TY TNHH AKZONOBEL COATINGS VIET NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Biên Hòa, Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả Công việc
Transport booking and monitoring
Troubleshooting assistance for Sales/ Customers and relevent problems.
Work closely with customers and forwarder regarding the booking return shipment and following up the export document from customers to provide the export destination site people.
Assist sales team with promotional activities and meeting logistics.
Co- ordinate customer care activities, including surveys.
Register in SAP and process sales orders, order confirmation, stock availability and order follow up, stock transfer orders and including documentations.
Ensure the ERP cycle is completed for all orders and ensure processing and monitoring in accordance with agreed upon terms in order to optimally serve customer needs for all customers (local, export and ICD).
Commitment towards customers for delivery on confirmed date.
Participate in relevant Demand Control processes.
Support to collect and verify customer master data in order to MDM team to create and maintain customer master data in system
Co- ordinate with logistics team for booking arrangement for local delivery and export shipments to meet customer requirements ETA date and on time in full.
Acts as focal point for customer complaints handling, returns and credits.
Arrange to send commercial samples and FOC to customer.
Follow up on backorders/ backlog status and specific customer requests to ensure excellence customer service and customer experience.
Communicate adequately on order status and issues towards relevant parties (internally and externally).
Issue debit note and credit note related prices settle, return goods
Keep overview of order status and be focal point in case of inquiries.
Customer complaint register and follow up with relevant parties (internally and externally)
Ensure the original shipping documents send to customers on time before shipment arrival.
Give Logistics team the input on performance of shipping companies and 3rd party warehouse.
Ensure all orders are processed and monitored to acheive OTIF target.

Yêu cầu công việc

Yêu Cầu Công Việc
Intermediate English Skills required. Chinese is preferred.
Knowledge of Sales and Customer Service best practices.
Experience with SAP/ CRM is preferred.
Proactivity, Communication, Teamwork, Customer Care skills.
Experience in similar role at a coating company is preferred
Multitasking, Reporting skills.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm
Tăng lương
Du Lịch
Nghỉ phép năm
Đào tạo
Chăm sóc sức khỏe
Chế độ thưởng

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-24 02:50:30

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Officer (Working At Amata, Biên Hòa) - Mã tin đăng: 4210512. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH AKZONOBEL COATINGS VIET NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Trình độ yêu cầu
Cao Đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
15/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây