Customer Service Executive (Temp 12 Months) MSC Vietnam Company Limited

MSC VIETNAM COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Position Summary:
- Send loading confirmation for VIP clients
- Create/ modify bookings for all customers’ request via email/Intra/Mymsc.com/Cross booking (Including DG/Reefer cargoes/Special GOH, OT)
- Follow up latest space situation (both feeder/Mother vessel) to avoid exceed FIX – Optional spaces. Special attention to Tender/ GVA VIP having commitment spaces / mother vessel voyage.
- To perform SANCTION Booking- follow up latest policies at GVA Website guideline – make sure submit to Proxy Compliance Officer before send booking confirmation to local shipper.
- SOB / EDI / TLA / VGM (Incase missing VGM make sure shipper well informed and update on time, avoid No VGM = No LOAD)
- Provide information of vessel details, shipping schedule to shipper
- Send rollover advice to Customers and Agents for all trade lines
- Handle UAC incase POD agent notice to POL – (all cases have consult guideline from CS Manager how to handle specific case and update both sides Shipper and POD agencies on time). Regular pushing shipper co- ordinate with their Consignee clear cargo to avoid DEM/STORAGE basic daily increasing and affect into utilization MSC’s equipment
- Handle COD/Hold/return/Re- export request (co- ordinate parties concerning Sales, Freight team, docs team)
- Collaborate with other departments to ensure the smooth delivery of operations

Yêu cầu công việc

Key Experience & Qualifications:
- Diploma/Degree in any other subjects/majors.
- At least 2- 3 years of Customer Service function in Shipping
Key Competencies & Skills:
- Knowledge Portnet, TMS
- Able to work independently and ability to work under pressure
- Team work skills
- Customer oriented; ability to respond positively and sensitively to the need of customers and follows though queries / transactions effectively and efficiently and reverts to customers without delay.
- MS Office applications
Key Performance Indicators / Measures:
- Minimize service error cost to POL.
- Booking accuracy
- Responsiveness (respond to INTRA Booking requests in no more than 02 working hours)
- SOB / EDI, TLA accuracy / On time

Quyền lợi

We offer top- notch medical benefits

We offer more paid leave than required by the law

We offer various bonuses and awards

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-12 21:30:26

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Executive (Temp 12 Months) MSC Vietnam Company Limited - Mã tin đăng: 4177548. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

MSC VIETNAM COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
04/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây