Customer Service Executive (Hardline Testing)

TÜV SÜD VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

You will also act as the Member of Customer Service Team Representative in TUV SUD Vietnam office. You will support the Hardline Manager in managing the day- to- day in Customer Services tasks.

Monitor and follow up on the status of all submission with customers (such as pending, additional sample required, verbal results…).
Take sample photos and prepare subcontract forms to send to other departments (Softline, Chemical…) and oversea (if applicable).
E- filing (scan) all related documents.
Maintain and input activity reports for each job or task.
Input relevant information to SAP for Invoicing purposes.
Communicate with other labs to receive test results. Review, type and send test reports to customers.
Receive sample, assign new identification numbers and input related data into the system.
Prepare document for Finance department to release invoices.
Prepare payment request forms for subcontractors (including courier services, third- party testing labs…).
Prepare quotations and follow up with customers to get confirmation.
Send Invoices to customers and follow up on debt with customers.
Other tasks as assigned by Lab Manager.

Yêu cầu công việc

Knowledge of testing processes and familiarity with ISO 17025 is an added advantage.
Result- and service- oriented individual who possesses initiative and good communication skills.
A proactive team player, capable of working independently on challenging projects and meeting tight deadlines.
English communication skill with a B- level or its equivalent.
Bachelor’s degree in Chemistry.
Fresh graduates or candidates with approximately 1 year of relevant experience.

Others (Benefit):

Social insurance, health insurance, unemployment insurance base on full basic salary (Vietnamese Law).
Free parking.
Opportunity to participate in the company’s training programs, LinkedIn Learning license holder (fee supported by company based on policy).
15 annual leaves days, 15 paid sick leaves days, Christmas leave.
Insurance benefit package (Accident insurance 24/7, Health care insurance, Business travel insurance), annual health check.
13th- month salary, performance- based bonus, depending on business results.
Ad- hoc staff engagement events, team- building activities, company trip.
Working in an international dynamic and friendly environment.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-05-06 12:10:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
14/05/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Executive (Hardline Testing) - Mã tin đăng: 5095562. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TÜV SÜD VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây