Customer Service Engineer For Fresher (Hanoi, Hochiminh)

CÔNG TY TNHH ITECHWX
Mức lương
18 triệu
Địa điểm làm việc
Hà Nội; Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

What is Azure Authentication?
Azure Authentication is a core component of Microsoft Entra ID (formerly Azure Active Directory- Azure AD), responsible for verifying user and application identities within the Azure ecosystem

Primary Goal: Ensuring secure access control to applications, systems, and data by authenticating users and devices.
Key Authentication Methods:

Certificate- based Authentication (CBA) – Uses digital certificates for authentication.
Single Sign- On (SSO) – Allows users to log in once and access multiple apps
Password- based Authentication – Traditional username & password login.
Passwordless Authentication – Uses Windows Hello, FIDO2, or Microsoft Authenticator.
Multi- Factor Authentication (MFA) – Adds an extra layer of security.

Why It Matters?

Integrates with key Microsoft services like Microsoft 365, Azure Virtual Desktop, SharePoint, Teams.
Enhances enterprise security and prevents identity- based attacks.
Protects users against phishing, brute force attacks, and credential theft.
MAIN RESPONSIBILITIES:
• Resolve or escalate multiple and varied customer issues. Documents technical work and research.
• Analyze problems and develops solutions for customer needs using log analysis and other proprietary tools.
• Use automated tools to deliver solutions for a wide range of issues. Provides feedback on how to improve automated tools.
• Collaborate on cross- team and cross- product technical issues by working with resources from other groups as needed to resolve moderately complex customer issues.
• Follow processes provided by the business.
• Identified potential defects and escalates to more senior engineers to resolve.
• Provide feedback to improve products to more senior engineers or technical advisors.
• Attend case triage meetings or case discussions to collaborate and share ideas to resolve problems
• Attend readiness training and non- technical training to ensure that they become proficient in support topics. Product/Process Improvement
• Review issues and contacts customers to understand issues. Ensures customers stay informed as to the status/solution of their issue. Utilizes troubleshooting tools (e.g., event logs, and performance traces) to help resolve customer issues.

Yêu cầu công việc

Must Have:

Open to Freshers & Non- Tech backgrounds – only requires fluency in English (Equivalent to IELTS Speaking 6.5 or higher).
Priority given to candidates with customer service experience or a strong customer- oriented mindset.
5 days work week, 2 unfixed days off (9 hours a day, consisting of 8 hours of work and 1 hour for breaks)
Willingness to work in shifts and work night shifts

Nice To Have:

Having a background or working experience in IT/Technical/Engineering/Science/Automation is an advantage.

Quyền lợi

• 20 days leave (12 days of annual leave and 8 days of sick leave)
• Training will be offered
• An employee who works at night (10PM- 6 AM) will be paid an additional amount of 30% of the normal salary + PVI insurance + 500,000 VND food allowance
• Full working equipment will be provided Annual Health Checkup
• Salary ranges from 18.000.000VND
• 90% contribution of the gross salary to social insurance
• Activities: Birthday party, Employee engagement activities.
• Salary at 100% during the probationary period

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-29 12:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/04/2025
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
30
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hà Nội; Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Engineer For Fresher (Hanoi, Hochiminh) - Mã tin đăng: 5000246. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH ITECHWX

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Tầng 12, Opal Tower, 92 Nguyễn Hữu Cảnh, Quận Bình Thạnh, TP. HCM

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job