Customer Development Partner TOFT (Temp 6 Months)

PERNOD RICARD VIÊTNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

• Territory/Channel in charge: TOFT HCMC/HN;
• Maintain and develop customer network;
• Be responsible for achieving the sales targets as planned/assigned of territory/channel in charge;
• Product range in charge: Strategic International Brands (SIB).
KEY ACCOUNTABILITIES
Sales Call Execution
• Discuss with Channel Manager to align bi- weekly sales call schedules for self & ensuring efficient customer coverage;
• Executes monthly Sales Calls to ensure sales calls align with business priorities, customer needs, and market trends.
Customer Management
• Execute account strategy, optimize trade investments, and implement data- driven sales initiatives;
• Align cross- functional teams (Trade Marketing, Finance, and Logistics) to ensure seamless execution of account plans and maximize business impact;
• Directly manage and grow accounts (target 80 TOFT accounts) by ensuring regular visits, understanding customer needs, and addressing concerns to drive sales. At the same time, secure revenue growth, account retention, and strategic relationship development;
• Implement and follow up with TOFT agreements, contracts, and business plans to meet company objectives.
• Develop and manage RPVAC in Tier 1, 2 and 3 distributors;
Market coverage & segmentation
• Follow the assigned route plan to ensure full market coverage and maximize sales opportunities across all designated outlets;
• Ensure sales segmentation strategies support territory expansion and revenue growth;
• Focus on weighted distribution: consolidating current partners and constantly looking for new relevant partners, in line with company strategy;
• Ensure product presence and visibility at all assigned outlets by monitoring stock levels, merchandising, and negotiating shelf space.
Market & Industry Knowledge Development
• Identify consumer & market trends, competitor activities, and sales opportunities through frontline sales interactions;
• Provide strategic recommendations and action plans to improve market positioning.
• Develop and propose consumer- centric promotional initiatives based on market intelligence;
CRM Tools & Data Management
• Ensure effective usage of CRM systems (e.g. SFDC) for customer/account management, monthly sales call execution, market data collection and reporting;
• Ensure accuracy and consistency of sales and customer data to support decision- making;
• Provide timely updates on customer insights, competitor activities, and market trends.
Problem- Solving & Sales Execution Support
• Identify challenges in sales operations, trade execution, and internal processes;
• Implement mindset of proactive problem- solving.
• Provide constructive feedback and strategic solutions to resolve issues related to payments, promotions, or trade activations;
Product Knowledge & Sales Process Execution
• Implement trade segmentation strategies to ensure appropriate product distribution and execution in the market.
• Execute the sales process effectively, ensuring compliance with company standards and operational procedure;
• Demonstrate a strong understanding of the company’s products, brand positioning, and key selling points;
Activation & Promotion Execution
• Monitor in- store execution to ensure compliance with agreed activation and visibility plans;
• Ensure effective implementation of trade promotions, activations, and brand visibility initiatives;
• Collect and analyze customer feedback on promotional activities to assess their effectiveness.
Adherence to Company’s Sales Process & Operational Standards
• Implement best practices in sales execution and monitor adherence to structured workflows;
• Ensure compliance with company sales processes, policies, and operational guidelines;

Quyền lợi

Premium Health Insurance for employee and family member
Competitive Salary Package
Dynamic and Fast Growing Company

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-18 20:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Development Partner TOFT (Temp 6 Months) - Mã tin đăng: 5294688. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PERNOD RICARD VIÊTNAM

Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Customer development partner tại tỉnh/thành