CRM Data Analytics Manager (Salesforce)

CÔNG TY CỔ PHẦN SỮA VITADAIRY VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

We are seeking a dynamic and experienced CRM Data Manager to lead our team in managing and analyzing user data systems within the fast- moving consumer goods (FMCG) sector. The ideal candidate will have a strong background in CRM system, data analysis, team leadership, and customer relationship management, with a passion for driving customer engagement and loyalty.
What You Will Do
· Demonstrate a detailed knowledge and understanding of data architecture.
· Analyze and proactively identify methods and opportunities for leveraging new database platform.
· Generating detailed analyses including leading all ad hoc analysis requested by senior leadership and brand management stakeholders.
· Support strategic campaign planning activities including acquisition and redemption forecasting; develop campaign performance reporting and analysis
· Serve as a POC for brand stakeholders to develop and validate test design and results.
· Support all data requirements needed for customer research initiatives. Work with internal/external stakeholders to identify sampling requirements and isolate/provide customer data for research targeting.
· Auditing/Identification and optimization of campaign strategies and other factors impacting program performance. Identification of trends, issues, gaps and performance improvement opportunities across all CRM programs on a continuous basis.
· Document and quantify the impacts of changes to the CRM business model.
· Work cross- functionally and departmentally as the SPOC regarding all technical/ data oriented enterprise initiatives impacting CRM. The position acts as a lead consultant to the CRM organization in the development of test plans/strategies to optimize results.
· Create and lead the dissemination of monthly dashboard reporting used to measure program performance.
· Support the CRM business plan and budget development process and forecasting, including identification of the impacts of operational and policy changes, enterprise initiatives, changes in strategy, methodology, acquisition channel mix and other factors.
· Develop and implement requirements and functionality to enhance the existing data infrastructure, including working with external vendors to acquire, manage and utilize customer data and serves as the primary POC for CRM in all aspects of data.

Yêu cầu công việc

Minimum Background/ Experienced Required

· Relevant business experience required with demonstrated understanding of database marketing strategies.

· Proven success in presenting complex data to non- technical, senior leaders in an organization.

· 6- 8 years business experience including heavy emphasis on analytics or equivalent combination of education and experience. Relevant functional backgrounds included: CRM, Marketing Analysis, Marketing Response Modeling, Database Marketing/Operations, or Statistical Modeling & Forecasting.

Skills:

- Data Analysis: Strong skills in data analysis and interpretation, using tools like SQL, Excel, and data visualization software (e.g., Tableau, Power BI).
- Digital Marketing Tools: Familiarity with digital marketing platforms (e.g., Google Analytics, social media analytics tools) and their integration with CRM systems.
- CRM Software Proficiency: Expertise in CRM platforms such as Salesforce, HubSpot, or Microsoft Dynamics.
- Data Integration: Experience with data integration techniques and tools, including APIs and ETL (Extract, Transform, Load) processes.
- Database Management: Knowledge of database management systems and data warehousing solutions.

Tools:

Data Analysis Tools: SQL, Excel, Tableau, Power BI
CRM Platforms: Salesforce, Microsoft Dynamics
Marketing Automation Tools: Salesforce Marketing Cloud

Qualifications:

Education: Bachelor&039;s degree in Marketing, Business Administration, Data Science, Information Technology, or a related field.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-17 02:45:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin CRM Data Analytics Manager (Salesforce) - Mã tin đăng: 5144165. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN SỮA VITADAIRY VIỆT NAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Tầng 9, Tòa Nhà Empire, Số 26-28 Hàm Nghi, Phường Bến Nghé, Quận 1

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Data analytics manager tại tỉnh/thành