Credit Administration Manager- Giám đốc Hành chính Công nợ

CÔNG TY CỔ PHẦN GAMUDA LAND (HCMC)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Team Leadership & Management- Guide and monitor daily operation of the department in the following work:

- Supervise the coordination with banks for mortgage disbursements and ensure timely resolution of financing issues;
- Perform all necessary entries in Wiz system;
- Lead, train, and supervise the credit administration team to ensure timely and accurate handling of customer payments and financing matters;
- Develop and implement standard operating procedures (SOPs) to enhance team efficiency and service quality;
- Ensure department achieves deadlines and meets budget targets in terms of cost, time, and quality;
- Allocate tasks and monitor staff performance, providing guidance, coaching, counseling, motivation, and training as needed;
- Evaluate and streamline internal processes, documentation, policies, and procedures for continuous improvement and compliance with statutory requirements;

Maintain the company’s reputation and corporate image through quality service delivery;
Any other duties that will be assigned from time to time by the Management.
Evaluate and streamline customer service processes to enhance satisfaction;
Evaluation of staff job performance and appraisal;
Establish clear communication channels with partner banks and financial institutions to streamline financing support for customers. Close and prepare month- end reports;
Collaborate closely with Sales, Sales Support, Accounting and Project handover teams to ensure smooth after- sales operations;
Cooperate with other department for the common goal of the company;
To comply and adhere to all matters pertaining to Quality, Safety & Health and Environment related to the job scope and work place as required by the Company;
Analyze credit trends and propose strategic improvements to enhance post- sale financial processes and customer experience;
Review and approve periodic reports on collection status, bank disbursement progress, and customer financing metrics;
Contribute insights to management on payment patterns and financial risks impacting project cash flow;
Ensure timely, empathetic, and solution- oriented responses to customer enquiries and complaints, in coordination with relevant departments;

Yêu cầu công việc

Qualifications
· Preferably Degree in Administration, Management or Law or equivalent.
Competencies Required
· At least 5–7 years of experience in Credit administration or customer financial operations, with 2+ years in a managerial role.
Skills & Abilities
· ​​Good Vietnamese & English.
· Strong leadership, negotiation, communication, and interpersonal skills, particularly in cross- functional and customer- facing contexts.
· Excellent interpersonal and stakeholder management abilities.
· Proficient in Microsoft Office tools.
· Deep understanding of the real estate sales process and mortgage financing.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-28 01:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/09/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Việc làm cấp cao
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Credit Administration Manager- Giám đốc Hành chính Công nợ - Mã tin đăng: 5236909. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN GAMUDA LAND (HCMC)

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số 68, Đường N1, P. Sơn Kỳ, Tân Phú, Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Credit administration tại tỉnh/thành