Claim Executive (Hotline)

CÔNG TY TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ DAI-ICHI VIỆT NAM (DAI-ICHI LIFE VIỆT NAM)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Thương lượng MONTH
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job purpose

- To handle calls, inquiries and provide customers with support and consultancy relating to Health and Life claims to push expertise for prompt and accurate assessment and excellent services.

Accountabilities

- Collaboration and maintaining good relationship with cross departments/functions to smoothly solve all claims- related issues and reach claims objectives.
- Updating completed and accurate information on customers/ sales/hospitals interaction in system promptly and accurately.
- Handling 24/7 inbound and outbound calls about customers and sales’ Health and life claims concerns, enquiries, and complaints in a timely manner and in accordance with company’s policy, providing right information, appropriate solutions, and alternatives.
- Handling hospitals/medical providers’ enquiries for arrangement of direct billing services to DLVN’s clients.

Yêu cầu công việc

Technical skills

- Knowledge of Psychology and Behavior.
- Knowledge of medical, law of insurance, insurance product is preferable.
- Bachelors’ degree in sociology, law or equivalent.
2- 3 years of equivalent experience as claims, customer care, customer service, …

Personal attributes

- Controlling communication
- Eotional intelligence
- Strong knowledge of claim operations & process
- Identify and problem- solving.
- Negotiation for result

Challenges

- Communication for success
- Collaboration across functions
- Proficient in using MS 365 office

Education and Experiences

- Professional and respectful manner
- Proactive & flexibility
- Have A Soothing, Calming, Relaxing Voice
- Customer service- minded

Soft skills

- Capable work night shifts
- Learn quickly to be able to master information and terms, procedure, conditions, regulations…
- Working under high pressure (regularly receiving difficult customers who can’t control their behavior and language).
- Regularly race against time to ensure timely responses to customer inquiries.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:51:18

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Claim Executive (Hotline) - Mã tin đăng: 4082464. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Thương lượng MONTH
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
21/03/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây