Chuyên gia/ Chuyên viên cao cấp Quản lý chất lượng Thu hồi Nợ Tín chấp

NGAN HANG QUOC TE VIB
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Responsibles:

Responsible for monitorning and esuring the quality and compliance of collection activities. Key duties include maintaining and updating collection systems, conducting operation training for staff , eveluating and improving call quality , and ensuring adherence to internal processes and regulatory requirement.
Quality Assurance (20%)
- Audit call and field collection activities to ensure regulatory adherence.
- Conduct regular checks to ensure collection processes meet VIB’s standards.
- Propose and implement improvements to collection quality protocols.
Process Efficiency (20%)
- Optimize workflows for quality assurance tasks to reduce time and costs.
- Assist in implementing AI/tools for automated quality monitoring.
- Create KPIs to measure and improve collection process quality.
Risk and Compliance Management (20%)
- Protect customer data during quality assurance and audit processes.
- Screen collection audits for potential fraud indicators.
- Align quality assurance activities with VIB, SBV, and legal regulations.
Customer Experience Support (20%)
- Assist in resolving quality- related customer complaints promptly.
- Offer insights to improve collection interactions and processes.
- Ensure quality processes contribute to positive customer experiences in collections.
Training and Documentation (10% )
- Organize training and assessments to improve staff collection skills.
- Create and update training documents and scripts for collection staff.
- Store and reconcile quality control data and documents for compliance.
Manage & Maintain Collection System (10%)
- Improve automation, efficiency of collection operation.
- Managing, enhancing debt collection systems.
- Ensuring data accuracy, consistency with collection procedure.
Requirements:
Strong understanding of regulatory and internal compliance requirements related to collection activities;
Good in English communication skill;
Understanding of the retail market and legal regulations related to individual customers;
Experience working with IT teams, system vendors, or software developers to implement or upgrade collection systems;
University graduate or higher, preferably with a major in Finance, Banking, Economics, or Law;
Experience in configuring, operating or testing systems that support collection activities;
Familiarity with collection systems, reporting, ability to analyze user requirements and convert them into technical specifications for system development or enhancement;
At least 3 years of experience in debt collection field, especially in Call /Field quality control or Collection system, or Collection training;
Training skill, strong negotiation, interpersonal and good communication skills; good critical thinking skills & problem solving ability;

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-02 21:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/09/2025
Hình thức làm việc
Fulltime (toàn thời gian)
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên gia/ Chuyên viên cao cấp Quản lý chất lượng Thu hồi Nợ Tín chấp - Mã tin đăng: 5102959. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NGAN HANG QUOC TE VIB

Quy mô: 10 - 25
Trụ sở: 275 Nguyễn Trãi, Thanh Xuân, Hà Nội

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Quality Assurance Senior tại tỉnh/thành