Category Manager (Key Account Manager)

YES4ALL TRADING SERVICES COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 6 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
Sales Executions:

Conduct, execute the business plan to achieve the sales target and prepare sales forecast for each product in all sales channel
Perform inventory & sales channel management. Understand product&039;s positioning and important metrics in comparison with market and competitors
Track and analysis the market information & competitor dynamics to provide the necessary tactics
Listing and content quality management and improvement as a tool to improve sales efficiency.
Coordinate and work with other departments (Supply Chain, R&D,…) for smooth running of sales operation
Perform pricing and develop promotional campaigns to generate sales.
Coordinate with SEM/ Marketing team to implement marketing campaign, optimize impression, and regulate marketing budget

Sales Team Management

Build the and improve the input and output metrics (ranking, glance view, conversion rate, revenue, stock turnover, P&L...) of sales performance
Train, develop team through continuous improvement of strategy, tactics and executions
Manage the team of sales executive on daily operations, be responsible for overall performance of the whole category/ sub- category

Portfolio Management and Development

Continuously update above understanding and planning to react with changes.
Conduct market research, initiate & propose new product ideas, identify new market to enter and occupy market share and responsible for developing & executing launching plan.
Understand the product pricing and costing and how pricing strategy can affect the portfolio and product positioning
Build deep understanding of market and competition landscape, product P&L, product strength and weakness, product positioning in the portfolio to decide the strategy and tactics for bigger market share and profit

Business expansion/ Project management

Lead or participate as key member of business improvement project: automations, new process, new tools…
Lead or participate as key member of business expansion projects: new channel, new countries, new services...

Yêu cầu công việc

Knowledge

University bachelor’s degree (or upcoming graduation) in Economics, Business Administration, Marketing or Finance

Skills

Market research and data analysis
Project management skill
Strong leadership skill with willingness to serve
Great sense of integrity, responsibility and urgency.
Good communication in English
Proficient in Microsoft Office.
Must be team- oriented and self- motivated.
Have logical thinking and strong problem- solving skills. Quick learner and adapter
Proficient in Microsoft Office

Experience

At least 2- 3 years’ experience in a management role in E- commerce or category management of retails/ FMCG company
Experience in Digital/ Performance Marketing
Working experience in e- commerce/ retail or FMCG category management

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-09 00:50:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
31/10/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 6 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Category Manager (Key Account Manager) - Mã tin đăng: 5256303. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

YES4ALL TRADING SERVICES COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job