Cargo Sales & Reservation Team Leader

CÔNG TY CỔ PHẦN ITL AVIATION LOGISTICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đà Nẵng
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

[DAD] SALES & RESERVATION TEAM LEADER(This position will work for Air Cargo sector- GSA/GSSA Service)
Working location: 11th Floor, Summit Building, 350 Nguyen Van Linh, Thac Gian, Thanh Khe, Da Nang, Vietnam.
JOB DESCRIPTION
Key Responsibilities: Revenue Growth and Air Cargo Customer Management
Sales & Business Development

Execute sales visits to develop and strengthen cooperative relationships with customers.
Negotiate and handle the draft contract with customers.
Market Analysis: Identify and analyze target markets and potential clients within the specified area to achieve committed load factor, Revenue, and Profit targets.
Proactively conduct sales activities (both outdoor and indoor) to agents for cargo to fill up flights.

Customer Relationship & Service Quality Management

Manage the entire customer lifecycle (current and new customers), providing service information, rates, space availability, and flight schedules.
Maintain strong relationships with Key Accounts and professionally handle disputes and escalations.
Address service issues, provide updates, and support customer requirements.
Monitor credit terms and accounts receivable status.

Operations & Internal Coordination

Follow up and coordinate closely with other departments and customers to comply with the regulations of the Airline principal.
Manage allocation and flight load to maximize Revenue & Profit.
Assign tasks and manage the quality of reservations and customer service.

Reporting & Strategy

Communicate developments, trends, and opportunities in the market to management.
Provide strategic recommendations for the Sales strategy.
Complete sales activity reports and performance reports as assigned by the Cargo Supervisor.

Yêu cầu công việc

Positive attitude and a willingness to learn.
Ability to work independently and as part of a team.
Having 2- 3 years of Air Cargo Sales experience at Airlines, co- loader or forwarder companies (air freight sales of forwarders or sales for airlines).
Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
Having knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo is a plus point.
Be willing to work overtime and follow the airline&039;s work schedule.
Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook) and data analysis.
Strong communication and customer focus.
Having knowledge of Cargo Industry, customer service processes, procedures & products, and booking tools;
Fluent in English (4 skills) and Vietnamese

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-06 07:05:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/12/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Đà Nẵng
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Cargo Sales & Reservation Team Leader - Mã tin đăng: 5380374. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN ITL AVIATION LOGISTICS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Cargo sales tại tỉnh/thành