Billing Administrator (Team Leader)

TÜV SÜD VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Provide guidance and training to team members when needed.
Handle payment- related issues for subcontractor testing fees and collaborate with Finance and courier suppliers on contracts and quotations.
Send invoices to internal checklists, Sales teams, and customers; inform Finance regarding invoice adjustments, credit notes, or re- issuance.
Manage payment- related matters for ZDHC (Implementation Hub BV and ZDHC Gateway BV).
Take on other tasks as assigned by Managers.
Manage quotation and invoice requests, ensuring timely submission and accuracy of related documents to Finance for invoice issuance.
Monitor and provide feedback on Aging lists for CS- related accounts receivable to support timely collections.
Provide necessary documentation to Finance upon request to support billing and audit processes.
Create and manage Sales Orders (SO) in the SAP system and coordinate with the Lab for activity reporting.
Coordinate receipt of samples, customs clearance, and related fees for CS- SFL and CHN, including managing documents for cash advance settlements.
Oversee daily operations of direct team members, ensure task execution meets timeline and quality standards.
Verify customer information, payment terms, contracts, quotations, and VAT documentation, collaborating closely with Finance, Marketing, and IT teams on new customer matters.

Yêu cầu công việc

Proficient in English communication at B level or equivalent.
Knowledge of testing standards such as ISO 17025 and ISO 9001 is a plus.
Experience with SAP or similar ERP systems, CRM platforms, and invoice management.
Bachelor’s degree in business administration, Finance, or related field preferred.
Result and service- oriented with strong initiative and communication skills.
A proactive team player who can also work independently to meet challenging projects and timelines.

Others (Benefit):

Participate in the company’s training programs, LinkedIn Learning license holder (fee supported by company base on company’s policy)
15 annual leaves, 15 paid sick leaves, Christmas leave
Free parking
Insurance benefits package (Accident insurance 24/7, Health care insurance, Business travel insurance), annual health check
13th- month salary, bonus based on performance and business result
Social insurance, health insurance, unemployment insurance base on full basic salary (Vietnamese Law)
Working in an international dynamic and friendly environment
Ad- hoc staff engagement events, team- building activities, company trip

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-12 10:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
29/08/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức, Thời vụ/ Nghề tự do
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Hành chính - Văn phòng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Billing Administrator (Team Leader) - Mã tin đăng: 5209726. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TÜV SÜD VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Billing administrator tại tỉnh/thành