Assistant Trade Marketing Manager

CÔNG TY TNHH BEIERSDORF VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JOB PURPOSES:

The position is to own country’s KPI and business result in assigned category/ channel. He/she also owns and activates the workstream, adapts the content from Lead market, builds local content as needed.

DIMENSION/ KEY FIGURES:

Geographical Area: Ho Chi Minh City, Vietnam
External customers: Agencies and local vendors
Internal customers: Sales, Trade Marketing Regional & All internal departments

III . PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES:
Planning

S&CM PMP: Own country’s Trade Marketing plan in assigned category.
RGM: Frequently do analysis for RGM workstream as per Emerging Markets guideline and turn insights into actions to help the category grow profitably.
Category Success Model: Follow Emerging Markets & Market Unit guideline to build powerful insights to take decisions and plan S&CM activities for the Category per RE
ABP/ Fast Start/ Business reviews: Populate ABP workstream of Lead market. Identify gap vs target and work with Market Unit to close gap. Understand the business situation of assigned category/RE in the country and keep Lead team informed.
S&OP: Co- operate with Sales to identify promotion volume and reflect in S&OP forecast. Attend consensus (forecast) meeting. Define pipeline forecast for Country Unit to feed in Country Unit&039;s S&OP. Manage Country Unit&039;s phase- in/out plan. Solve day- to- day supply issues, i.e. manage quota allocation, lead excess stock actions.
Innovation planning: Activate the plan from Lead market and communicate to sales. Ensure on- time accurate information regarding NPD provided to sales. Translate selling story into local language and add local information as needed. Build route to market plan and maximize NPD potential.

Commercial Operations

Promotion: Develop promotion guideline and cascade to Sales, monitor the execution to ensure the compliance. Interface with distributor as needed to ensure good execution. Provide input to Lead market regarding promotion pack or thematic. Input data for pre & post promotion according to Sales policy.
Monthly Priorities Deployment: Define monthly priorities for each channel following category strategy. Alert issues if any and find solutions related to assigned category. Cascade to sales for attention and actions.
Insight: Leverage Lead Market insights and add local data as needed. Provide market insight from NS, IMS, Sell- out, Share, analysis for monthly business review. Ensure the activity calendar is up- to- date and communicate to sales for execution.

Customer Engagement
(Direct- Indirect)

Presentations: Leverage Lead Market Presentations and add local market data as needed.
Engagement: Develop Trade Activation or events as needed. Support Sales in Category Project as needed.

Yêu cầu công việc

SPECIAL REQUIREMENT:
Education Qualification

University Degree

Working Experiences

At least 2 years of experience in Marketing, Sales or Shopper Marketing/ Trade Marketing areas. Experience in Cosmetic is an advantage.

Competencies requirement

Able to identify customers ‘needs and build business strategies based on them.
Proven experiences of matching brand strategies and channel strategies, and translating it into execution.
Strong Financial Analysis skills required.
Basic knowledge of multi- channel and the assigned category.
Customer- centric & shopper- centric thinking.

Other qualifications

Excellent interpersonal and communication skills; team player
Pragmatic, dynamic, results- oriented individual with a "hands on" style
Fluent English
Able to adapt, navigate and have a protagonist role in a fast- paced, high- growth, changing environment.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-11 00:55:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
26/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Trade Marketing Manager - Mã tin đăng: 5263342. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH BEIERSDORF VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Assistant trade marketing manager tại tỉnh/thành