Assistant Brand Manager – Huggies

CÔNG TY TNHH KIMBERLY-CLARK VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Củ Chi, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Position Purpose
The Assistant Brand Manager is primarily responsible for the execution of Brand Marketing strategies and programs for the assigned brand and GBAs that will:

Develop and grow brand equity and market share
Deliver category business objectives through the creation of demand at Point- of- Purchase

This position reports to the Brand Manager (or Senior Brand Manager).
Expectations
Business Objective Delivery

Financial Targets- Delivery of the Budget and Target metrics of the assigned brand and GBA (e.g. Net Sales, Gross Margins, and Operating Profit).
Market Share Targets – Conduct analysis and recommend actions to deliver market share targets for individual brand

Brand & Consumer Interface

Brand Equity – Deliver Brand Equity targets in line with the BOP in association with the brand team
Media Strategy, Planning and Execution – Execution of Brand media strategies with the Media Agency.
Consumer Promotions – Execute Consumer Promotion programs for each brand to achieve sales and equity KPIs.
Communication Material Development- Develop and manage local communication materials to support advertising (ATL and BTL) campaigns with creative agencies. Provide category and/or brand inputs for regional led campaigns.
Brand Operating Plan (BOP) – Lead development of sub brand BOPs and provide input to the category BOP. Execute strategies and tactics based on approved resources.
Advertising & Consumer Promotion Budget- Manage the Advertising and Consumer Promotion Budget for assigned brands.
Consumer Response- Review monthly consumer feedback data and take appropriate actions in a timely fashion.

Product/Perceived Value

SKU Portfolio Management- Develop recommendations for SKU line- up to address the local competitive environment, and work with the Sector Team to achieve optimum mix. Manage the number of SKUs to achieve SKU proliferation targets.
Product Development- Provide market- specific consumer insights as inputs to the Sector and/or country innovation plan. Provide management oversight for the launch of product innovations
Packaging Development- Communicate local packaging requirements in terms of language, government regulations and labelling laws to the Sector Team. Lead the local execution of regional packaging and country led products.
Pricing Execution- Execute price increase/decrease plans based on the pricing strategy and BOP.
Quality- Communicate any quality issues to the P&TD and Sector Teams on a timely basis.

Yêu cầu công việc

Qualifications/Education/Experience Required

Proficiency in MS Office tools, Advisor of Nielsen and PC- based applications is also necessary.
Fluently in English & Vietnamese communication.
He/she should have good knowledge of brand development, trade marketing/promotion, and consumer goods industry dynamics.
A minimum of bachelor’s degree preferably in Business Management/Marketing, and at least 3 years’ exposure to brand marketing in the FMCG industry.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-15 15:25:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
01/12/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Khu vực
Củ Chi, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Brand Manager – Huggies - Mã tin đăng: 5332342. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH KIMBERLY-CLARK VIỆT NAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 32 Đại lộ Hữu Nghị, KCN Việt Nam - Singapore, thị xã Thuận An Tỉnh Bình Dương 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job