Admin & Culture Executive (with HR Support)

LACÀPH
Mức lương
10 triệu
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Purpose
We are seeking a highly organized and bilingual Admin & Culture Executive to join our team. This role is primarily responsible for managing day- to- day administrative operations and supporting company culture activities, while also contributing to basic HR functions (C&B, documentation, and reporting) as assigned by the line manager. The ideal candidate is detail- oriented, proactive, and thrives in a cross- functional, fast- paced environment.
Key Responsibilities
Office Administration & Operations (Primary Focus – ~70%)

Manage recurring office payments: rent, utilities, subscriptions, equipment, supplies, deliveries, etc.
Draft and file internal admin documents: assignment letters, business registration forms, official requests.
Manage company accounts (e.g. Google Workspace), IT assets, and digital resource access for teams.
Assist with the organization of company- wide internal events (e.g. Townhalls, internal workshops).
Support special projects requiring multi- departmental coordination (e.g. office setup, audits, legal filings).
Maintain structured document filing systems (digital & hardcopy) for contracts, licenses, and approvals.
Oversee procurement and vendor communication for office items, pantry goods, cleaning supplies, printing, etc.
Coordinate travel bookings, accommodation, and event logistics when required.
Track and coordinate repairs, office readiness, and inventory of fixed assets.

Culture & Engagement

Act as a coordination point for company culture initiatives and internal engagement activities.
Help drive cultural alignment across departments through thoughtful communication and logistics support.
Provide administrative and logistical support for internal events and team- building activities.
Collaborate with HR team to implement pulse surveys, internal recognition, and team rituals.

HR Support (as assigned – ~30%)

Coordinate SHUI reporting tasks (insurance changes, maternity leaves, PIT declarations) under guidance.
Maintain employee personnel files (digital + physical) and support data entry into HR systems.
Assist with periodic reporting: headcount, labor statistics, and internal HR dashboards.
Support the preparation of labor contracts, on/offboarding paperwork, and employee profile documentation.
Assist with timekeeping management and export monthly attendance data for payroll processing.
Participate in improvement of HR workflows and contribute ideas to enhance employee experience.

Other Tasks

Handle other ad- hoc tasks or cross- functional coordination projects assigned by the HR Manager or leadership team.

Requirements

Fluent in Vietnamese and English (written and spoken)
Experience working across departments in a dynamic and fast- paced environment
Solid problem- solving skills and ability to work independently to resolve operational issues
Strong organization and time- management skills
Proficient in Microsoft Excel, Google Workspace, and basic digital tools
High attention to detail and ability to manage detailed, repetitive tasks with accuracy
Team player with a proactive and service- oriented mindset
Bachelor’s degree in Business Administration, Human Resources, or a related field

Quyền lợi

Bảo hiểm y tế

Chi trả miễn phí dịch vụ chăm sóc sức khoẻ; cung cấp bảo hiểm cho thuốc theo toa; và bảo vệ tài chính mà bạn cần trong trường hợp bệnh tật hoặc thương tích nghiêm trọng
,

Hỗ trợ laptop, thiết bị làm việc

Hỗ trợ laptop và thiết bị phục vụ công việc
,

Cơ hội phát triển nghề nghiệp

,
Hỗ trợ đào tạo và cải thiện năng lực

Sức khoẻ

Các dịch vụ cá nhân hỗ trợ bạn về mặt tinh thần và giảm stress

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-07 18:40:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
07/09/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
associate degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân sự
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Admin & Culture Executive (with HR Support) - Mã tin đăng: 5205995. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

LACÀPH

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây