Account Manager (Livestream & Influencer Commerce - LABC)

DATVIETVAC GROUP HOLDINGS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 13 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Business Development

Manage the full customer journey — from initial outreach, solution consultation, contract negotiation, campaign execution to reporting and post- campaign optimization.
Proactively plan, identify, and approach both existing and potential clients to drive revenue growth.

Account & Campaign Management

Oversee detailed execution of campaign deliverables including content production, partner benefits, budget management, performance tracking, and issue resolution.
Work with internal teams to propose content plans, execution scripts, and platform distribution to ensure effective message delivery and optimized outcomes (buzz, engagement, sales…).
Allocate budgets and ensure delivery of committed media performance (KPIs).
Monitor and evaluate campaign performance across key metrics: communication (reach, engagement, buzz, etc.) and commercial impact (GMV, ROAS, orders, etc.).
Contribute to strategy development for selecting KOLs/KOCs/Influencers/Communities tailored to each campaign type (PR, livestream, affiliate, social media, etc.).
Act as the central liaison among clients, partners, and internal teams to ensure timely, accurate, and transparent communication throughout the campaign lifecycle.
Receive client briefs and collaborate with internal teams to develop, propose, and present campaign solutions that meet both communication and commercial objectives.
Consolidate, prepare, and present regular and final campaign reports with actionable recommendations for future optimization.
Manage external partners (KOLs, KOCs, MCNs), ensuring commitments, timelines, and quality standards are met; propose alternatives when necessary.

Paperwork Management

Track and ensure all campaign- related documentation with clients is accurate and complete.
Monitor and update client payment status in a timely manner.

Client & Partner Relations

Develop and implement client care policies to strengthen long- term relationships with customers and partners.

Yêu cầu công việc

Bachelor’s degree in Marketing (Digital Marketing is a plus), Business Administration, Economics, or Public Relations.
Proficient in Microsoft Office applications.
Previous experience in a similar role at a Social Agency, Influencer Agency, or Digital Advertising Company.
Proven leadership skills with the ability to guide, mentor, and inspire team members.
Solid understanding of social platforms is an advantage.
Minimum of 5 years of relevant experience.
Effective communication and negotiation abilities.
Strong knowledge of media, communications, and advertising.
Experience using IT systems that support workflow (e.g., Influencer Management Dashboard).
Excellent negotiation and problem- solving skills.
Strong time and task management skills.
Confident in presentation and public speaking.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-26 09:45:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
19/02/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 13 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Account Manager (Livestream & Influencer Commerce - LABC) - Mã tin đăng: 5466593. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

DATVIETVAC GROUP HOLDINGS

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: 222 Pasteur St., Dist 3

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây