Kỹ Sư Hỗ Trợ Khách Hàng(Technical Support Engineer ) – Chinese Speak

KOH YOUNG TECHNOLOGY INC. VIETNAM
Mức lương
1000 - 2000 nghìn/tuần
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 36
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

We are looking for a dedicated Technical Support Engineer to work closely with our Chinese customers who use Koh Young’s 3D inspection systems (SPI, AOI). In this role, you will directly support customers with system installation, troubleshooting, user training, and production- related technical assistance. You will collaborate closely with our internal engineering team to ensure smooth customer operations.
Key Responsibilities
Installation & System Setup

Ensure systems are properly tested and fully operational upon handover
Coordinate installation and configuration of hardware and software at customer sites

Customer Support & Troubleshooting

Assist customers with production testing and prepare technical reports
Log technical issues accurately and work with HQ engineers to provide timely solutions
Diagnose and resolve issues encountered during daily production

Training & Technical Guidance

Provide on- site and remote guidance to optimize customer workflows
Conduct user training sessions on system operation, programming, and maintenance

Business Support

Maintain professional communication and build strong relationships with Chinese clients
Occasionally participate in business trips to support urgent customer requirements

Yêu cầu công việc

Must Have

Ability to travel occasionally for customer support
Strong willingness to learn technical systems (training will be provided)
Fluent Chinese communication (spoken and written)
Good communication and problem- solving skills

Nice to Have

Knowledge of inspection equipment (SPI, AOI) is a plus, but not required
Previous experience in technical support, machinery, electronics, or manufacturing

Quyền lợi

Supportive engineering team and professional development opportunities
Full technical training on Koh Young systems
Own marriage: 10, VND and 5 days leave with full salary
Child&039;s marriage: 2m VND and 1 day leave with full salary
Sibling&039;s marriage: 2m VND and1 day leave with full salary
Parents (in- law)&039; 60th birthday: 1m VND and1 day leave with full salary
Childbirth: 2m VND and 3 days leave with full salary
1st birthday of child: 1m VND
Own birthday: 500k VND
Spouse&039;s birthday: 300k VND
Children&039;s day (under 12): 300k VND/ each baby
Wedding anniversary: 300k VND
Lunch allowance: 600k VND
Team- building allowance: 800k person/month
Social & medical insurance: Full salary rate
English & Korean education allowance.
Oversea training in Korea.
Premium health care package: PVI care insurance.
Motorbike + car parking.
Condolence

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-30 00:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
08/01/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
OccupationalExperienceRequirements, 36
Số lượng cần tuyển
2
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Kỹ Sư Hỗ Trợ Khách Hàng(Technical Support Engineer ) – Chinese Speak - Mã tin đăng: 5425934. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

KOH YOUNG TECHNOLOGY INC. VIETNAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Tầng 17 tòa nhà Discovery số 302 Cầu Giấy, Hà Nội.

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây